18 juli - Mooie kever



Elke paar uur ben ik wakker geweest omdat mijn hoofd zoveel snot bevatte dat het er echt uit moest. Ik sta op als een zombie maar we gaan gewoon mee op jeeptocht naar Nagar Valley. Het is een prachtige tocht door een vallei met enge rotswanden. Niet aan de steenslag denken. Onderweg komen we vriendelijke kinderen tegen die met ons op de foto willen. Bij het eindpunt heb je een mooi zicht op een gletsjer. Jammer dat het weer niet zo meewerkt vandaag. Mensen klampen ons aan om edelstenen te verkopen en dat is iets minder. Teruglopend naar de jeep laat een jongetje iets zien dat hij in zijn hand heeft. Weer een stom steentje denk ik, maar zie opeens dat hij een prachtige kever vastheeft. Ik aarzel geen moment en druk af. Hopelijk loopt het met de kever goed af - ik ben niet zo op de hoogte van de relatie tussen mens en huisdier in Pakistan. De terugweg is nogal bobbelig en ik voel me steeds beroerder worden. De hoofdpijn is echt niet te harden en ik heb zelfs geen zin om winkeltjes te kijken (en dat zegt wat). Even een mail naar huis gestuurd (2 eurocent voor 30 minuten!). We besluiten de trip voor vanavond naar Eagle's nest te laten schieten. Dan maar geen fabelachtig uitzicht. Ik zit mezelf zo in de weg dat dit de beste oplossing is. Ook de trip naar Baltit fort hebben we vanmiddag aan ons voorbij laten gaan. Meestal is mijn ernstige verkoudheid een dag of 3. Vandaag is verreweg de slechtste dag (hoop ik). Ik heb ook verhoging denk ik en ben steeds rillerig en heb het dan weer bloedheet. Rick haalt nu wat boodschappen inclusief wat spullen voor de K2 expeditieleden van de Norit expeditie. Zij verzochten ons per e-mail om snoep en leesvoer. Ben benieuwd naar die mannen. Ze vervelen zich daar rot omdat het weer erg slecht is.

2 opmerkingen:

Adventure Kings Pakistan zei

Thats great and add some more pictures to the blog and some videos if u have...
mujeebhunzai

Judith Zielstra zei

Hi Mujeeb. I've just added more photo's and a video!