14 juli - Shopping in Islamabad

Na een heerlijke nacht slapen besluiten we een taxi te nemen naar het shoppinggebied van Islamabad. Een 'verpletterende' mall met allerlei winkels. Niet dus. Een aantal winkels waar je weliswaar alles kunt krijgen, maar totaal niet ingericht voor toeristen (ik denk dat de T-shirts met opdruk van Bin Laden ook niet veel aftrek zullen hebben). MrBooks zou echt een must zijn. Wel veel boeken, maar geen Pilgrim II (de boekenzaak in Kathmandu). Niets is hier ingericht voor toeristen en dat is misschien maar goed ook want voor 5 minuten bellen naar NL betaal je 1 euro. Voor 8 euro een prima horloge van Casio gekocht. De mensen zijn erg vriendelijk en ook al zie je vrijwel geen vrouwen op straat, zijn de mannen ook vriendelijk. Vandaag doe ik geen hoofddoek om en dat gaat goed. Geen starende blikken of een gevoel van onveiligheid. Gelukkig maar. Wij hebben in ieder geval goede herinneringen aan Islamabad. Daar hadden we ook op gehoopt. Om thuis een tegengeluid te kunnen laten horen. Het is wel erg heet. Het is 40 graden en dan heb ik zelfs geen zin om te winkelen. En er is ook weinig te winkelen. Helaas. We horen net dat we niet kunnen vliegen vanwege het weer. We moeten nu 2 dagen in een busje, maar dat vinden we niet zo erg. Want we willen de KKH graag meemaken. Ik ben heel benieuwd hoe die weg eruit ziet. De trek begint eigenlijk pas over een week. Dan maar genieten van de reis ernaartoe. Onze gezondheid is ok (dat werd later wel anders...). We eten friet en cola bij KFC. Lekker dat zout want je zweet alles uit. Dat vind ik wat minder, vooral om dat ik BH, hemd en blouse aan moet om zedig gekleed te gaan. Dat ga ik morgen anders doen want dan zitten we toch in een busje!

Geen opmerkingen: